Powered by Invision Power Board

Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Vespa Piaggio Zip
erstokke
Posted: April 07, 2004 08:22 pm
Quote Post

Administrator

Group: Admin
Member No.: 1

Fra Jan Eriks Scooterverden:
-----------

"Anbefales til bykjøring"
Av Øyvind, Bergen - eier av denne scooteren 2000 modell

Glimrende liten råtass. Sprek og bensingjerrig motor, stort hjelmrom og romslig plass bak skjoldet. Sykkelen er svært driftsikker. Startet og gikk på første forsøk i -17 grader. Pass opp for rust på potta. Anbefales om du kjører mye i byen. Den smetter inn overalt

Terningkast : 5
--------

"Hissig lite beist!"
Av Håvard - eier av denne scooteren 2000 modell

Rå hissig lite beist! Den bruker lite bensin og er veldig kompakt med mange rom. Den har veldig små hjul som gjør den noe vinglete, men det er en vanesak. Veigrepet er er avhengig av dekka og føreren, mest føreren. Den kan skli litt hvis du er for rå i svingene.

Det er en lek å trimme den. En bekjent av meg har bånna speedometeret som går til 120, selv om bakken var bratt, så kjører han vanligvis i 110 på strake veier. Har mine teorier om at 140 skulle være mulig, med "litt" modifisering.

Alt i alt:
Kompakt
Liten
Lett
Rask
Lett å trimme
50 i oppoverbakke når variatorskiva er borte
Kul design og farger
Billig!!!!!

Terningkast : 6
----------

"Den beste scooteren!"
Av Al`ern fra Oslo - eier av denne scooteren 2000 modell

Piaggio Zip er den beste scooteren! Jeg eier en Piaggio Zip og jeg er veldig fornøyd!! Kjører hele tiden!

Mine Meninger:
- Gode kjøreegenskaper!
- God plass til hjelm, osv!!
- Ta bort ringen og den går i 80 km/t!!
- Veldig bra aks!

---------

"Går veldig bra!"
Av Ørjan, Åsane - eier av denne scooteren 2001 modell

Går veldig bra! Sterk scooter som går bra. God aks, og trekker godt oppover. Har vært i nesten 60 på flaten (ingen mekking forløpig).

---------

"Jævlig bra scooter"
Av Thomas fra Oslo - eier av denne scooteren 2001 modell

Det er en jævlig bra scooter, med sinnsykt god akslerasjon og toppfart. Med trimpotte, der jeg har en Leo Vince Touring potte går den bra. Den er lettkjørt og har gode bremser. Veiegenskapene er gode, den sitter godt på asfalt, og jeg har ikke hatt en eneste ubehagelig situasjon.

--------

"Veldig fornøyd"
Av Zippo - eier av denne scooteren 2002 modell

Er veldig fornøyd med den, har bare fjernet sperra og den gjør lett 75-80 på flata. Skulle gjerne hatt litt mer pulver i børsa, er det noen som har erfaringer med å trimme den, evt hva som bør gjøres, og hvor man får gode priser på trimming?

--------

"Denne scooteren er best"
Av Aleksander - eier av denne scooteren

Dette er bare den BESTE Scooteren! Har kjempe god aks og toppfart! Har kun fjernet sperren og den gjør 80 km/t +++

Har tanker om å kjøpe en trimpotte men vet ikke hvilken, hvis noen vet om noen bra så send MAIL!

Scooteren har mye utstyr og god plass til hjelm, osv! Så min konklusjon er at denne scooteren er BEST! Så løp og kjøp!

--------

"Går i 60"
Av Tjodleik fra Kristiansand - eier av denne scooteren 2002-modell

Den går jo 60 på slettene, men hvordan får jeg av ringen? Hvordan sperrer jeg veiva for å løsne sentermutteren?

Ok. Her er de to først4e feilene jeg har funnet på skuteren. 1st løsnet en kabel så halvparten av instrymentene og lysene falt ut. Fort rettet og på garantien. Nå ser det ut som om fjæra på "hanskerommet" har løsnet. Må inn på verksted for å få fikset det. Noen flere med feil?

--------

"400 mil uten et eneste problem"
Av Kjetil fra Bergen - eier av denne scooteren

Har kjørt Scooteren 400 mil uten et eneste problem. Går fint uansett vær. God akselerasjon. Ringen er fjernet og den går i 65 på flaten selv om jeg er stor (1.93m høy, 85 kg). Går i 80 i nedoverbakker, 50 oppover.

Hadde scooteren sett finere ut og hatt litt bedre plass til beina, hadde den fått beste karakter.

-------

"Vær forsiktig med syntetisk olje"
Av Tjodleik fra Kristiansand - eier av denne scooteren 2002-modell

Forsiktig med å bruke helsyntetisk olje, om du da ikke vil stille oljeforbruket. Mistet ca 3km/h på å bruke den tyntflytende.....

Terningkast : 4
--------

"Veldig bra scooter"
Av Anonym fra Brønnøysund - eier av denne scooteren 2002-modell

Veldig bra scooter, starter under alle værforhold, går bra uten trimming. Fin å se på. Stort + for sete som er godt å sitte på over lengre turer.

Har satt på en 80ccm trimsylinder så effekten er på 8,6hk, omdrevingssett, fjernet sperre i variator, ny forgasser og trimpotte. Går nå i 110km/t. Fantastisk fin scooter. Bruker den hele året og har ikke hatt problemer med den. Anbefales på det sterkeste.

--------

"Speedometeret..."
Av Bergum fra Kristiansand - eier av denne scooteren 2002-modell

Speedometeret er 10 km/t feil.

Terningkast : 4
-------

"Elsker min Zip"
Av Ane - eier av denne scooteren 2000-modell

Sinnsykt fet!! Fikk den opp i 60 med en gang, aksellerer som en drøm!...designet er det heller ikke mye å si på..

Det er jo ikke noe problem med at det bare et et speil, det tar jo to sekunder å sette på et ekstra?

JEG ELSKER MIN ZIP!

--------------------
PMEmail PosterUsers Website
Habb
Posted: May 04, 2004 07:24 pm
Quote Post

Unregistered

Zip et artig og funksjonelt kjøretøy. kjører ca 55 km på flata, men lusne 30 i bratt bakke, den bruker også litt for lang tid på å akselere i oppover bakke. synes scooteren har et godt veigrep, Zipèn har litt små speil og litt liten avstand mellom støtta og "nødstarter`n"
Zipèn har et fint utseende, en skikkelig scooterlook, er stolt av min fine røde zip.

Hadde Honda sfx før, den var gjevnere, den kjørte i 45 km uansett om det var oppover eller nedover, og den akselerte fra 0- 40 på null tid.
Den hadde et dårligere veigrep men bedre og større speil.
Den hadde også et mere pinlig utseende, litt spiss snute og rumpe.

Stort sett er jeg mere fornøyd med min Zip, det har faktisk mye med utseende og gjøre og at sete er bedre å sitte på.

jeg gir min Zip terningkast 5.
alhambra
  Posted: October 18, 2009 07:18 pm
Quote Post

Newbie
*

Group: Members
Member No.: 1543

Min har fire takt;s motor. Noe som gir en behagelig og jevn kjøreopplevelse. Føles thight og fin ut. Gjør femti på flata, i lovlig stand. En liten luring. ....
PMEmail Poster
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll