| Site Home |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
|
|
![]() ![]() ![]() |
| erstokke |
Posted: April 07, 2004 03:18 pm
|
|
Administrator ![]() ![]() ![]() Group: Admin Posts: 113 Member No.: 1 Joined: April 07, 2004 |
Fra Jan Eriks Scooterverden:
---------- "Kjempegrei scooter" Av Ben M fra Stavanger - eier av denne scooteren 2002-modell Kjøpte den for og ha noe og farte litt runt på, når bilen er opptatt til andre ting. Den har 12" hjul skivebrems foran justerbar demper og den har både sidestøtte og sentral støtte. Den har også skjerm over bakhjulet så den ikke griser til, alle kåpedelene består av enkle deler så den vil forhåpentlig ikke få løse kåpedeler etter flere års bruk med kjøring på brostein etc. (Dette med mange kåpedeler er noe en må gi noen tanker, er det mye plastikklips som kan bli løst og slarkete vil fort mopeden se ut som en skranglekasse). Har montert på et barnesete som brukes flittig til å kjøre minstemann til og fra barnehagen. det er et rom under salen hvor jeg klarer å plassere en stor helhjelm eller et mindre parti varer. Prisen var 12900,- ferdig registrert og da fikk jeg med orginal svanehals. Bytter jeg svanehals og tar bort skiva i variatoren vil den nok greit kunne oppnå en hastighet av 60-70. Opplever faktisk at folk finner denne mere interessant å se på en hva de gjør med Hayabusaen som jeg også flittig bruker. Så mye utstyr får en ikke med på andre kjøp, du skal da fort måtte legge ut ganske mye mere penger. For meg som er voksen person og ikke legger vekt på hvor mye utsende eller trimmingsmulighet en scooter bør ha så gir jeg den karakteren 6. Terningkast : 6 ----------- "Bra scooter til en billig penge" Av Ben M fra Stavanger - eier av denne scooteren 2002-modell CPI Popcorn er en liten scooter med helt greie kjøreegenskaper, den har en helt grei kjørestilling, og er stortsett grei å kjøre. Praktisk i bruk, tja ikke plass til helhjelm under sete, liten bensintank, bra med bagasjebrettet. Driftsikkerhet, under inn kjørings perioden stoppa den og ikke ville starte, viste seg å være att den hadde spist opp tenpluggen, styret løsna det viste seg å være en vanelig produksjonsfeil der de hadde glemt å sette på en låsemutter på fabrikken, men ellers så går den bra nå, egentlig helt super. Sammenlign ikke denne med andre du kan bli skuffa i forhold til sittestiling og kjøreegenskaper, men er en bra scooter for en billig penge, noe utstyr som er extra på andre mopeder er positivt !! Trenger du en scooter til en billig penge som har helt greie kjøreegenskaper, kjøp en CPI Popcorn. Gir en høy karakter pga. pris og andre positive ting Terningkast : 5 --------- "Kjempebra" Av bojan - eier av denne scooteren 2003-modell Kjempe kul scooter. Den har fin utsede. Gode bremser, bra plass osv... Det eneste negative: Trenger litt mye tid til å gå i fart. Men ellers er den kjempebra. Terningkast : 5 ------------ "Tragisk" Av Kjetil, Oslo - eier av denne scooteren Den er tragisk, billig faenskap!! Den kan ikke måle seg med luxus scootere som Aerox, Nrg, Aprilia, Speedfight o.l! Terningkast : 1 ------------- "Helt grei" Av Maud fra Lier - som har kjørt denne scooteren Tar mopedlappen for tiden og kjører denne scooteren i den forbindelse Men det finnes nok en del andre scootere hvor man vil tenke negativt tilbake på denne scooteren. Irriterende bremser også.. Men alt i alt, ingen dårlig kjøp hvis du ikke har så aaaltfor mange pæng Terningkast : 4 ----------- "Praktisk for bykjøring" Av Åse fra Trondheim - som eier denne scooteren 2003-modell Bor midt i byen, meget praktisk for bykjøring. Lett å komme seg rundt med, spesiellt i rush trafikk. Mange fordeler med scooter. Billig i bruk, 30 kr så har en full tank!!!! Hadde litt problemer i "innkjøring fasen" med at den stoppet, men det er gått seg til. Savner litt mer plass for varer, men det er bare å kjøpe til en toppboks. Stor og behagelig sitteplass. Jeg anbefaler den visst du bor i by, da den er billig, masse utstyr med på kjøpet å lett å komme seg fram hvor enn det måte være. Betalte 13.100 for scooteren og 995 for hjelm. Eneste ulempe er at dekkene er så tykk. Terningkast : 4 ------------ "Bare fine erfaringer" Av Hans-Olav fra Oslo - som eier denne scooteren 2002-modell Hittil har jeg bare hatt fine erfaringer med den.(Har bare kjørt 16 mil). Jeg syntes den er overkommelig til den prisen, med sin 13 tommer felger og brede hjul er den lett og manøvrere i trafikken. Har satt alt som er av ekstrautstyr på den. jeg har også fått manifolden byttet så nå går den fint i 70 km/t. ( Har prøvd). Man kan også få kjøpt et trimsett på 70cc, men deg gidder jeg ikke å kjøpe. I rommet under sete får jeg fint plass til en en helhjelm av størelse medium 58. Jeg har også kjøpt en Kappa k 28 toppboks til å ha på bagasje brettet, så jeg får med meg mere ting. Denne toppboksen er avtagbar, så man slipper å ta den med hele tiden. Så hittil har min scooter kostet meg den totale sum av 18400 nkr. Terningkast : 6 -------------------- |
| Kyle_Troy |
Posted: May 04, 2004 02:55 pm
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 5 Member No.: 9 Joined: April 15, 2004 |
Eier en 2002 modell av denne, som ble kjøpt som "overligger" i juni 2003.
Km: 3000. Modifiseringer: Fjerna variatorring, Tecnigas Next eksosanlegg, 57,5 dyse, 4,7 grams variatorruller. Positivt: - Gode dekk. - Både midtstøtte og sidestøtte. - Har tankmåler, ikke bare varsellys (som mange andre budsjett-scootere). - Greit med "bagasjekrok" framme, men burde hatt hanskerom! - Elektrisk forvarming i forgasseren. - Digital klokke på dashbordet. - Bra oljetank med bra pumpeløsning. - Bagasjebærer, flott design på blinkerne (med klart glass). - Ser det som en fordel med "åpent" fotbrett. Negativt: - Litt dårlig aksellerasjon, og du får raskt problemer dersom motoren er dårlig innkjørt. - Tåler dårlig kjøring i regnvær. Digital klokke konker, og kondens inne i instrumenteringen. "klikkelyder" fra blinklysrele ved påslått tenning i vått vær. - Ruster i sylinder, eksosrør m/bolter, fjær på bakdemper og felg. Tar inn vann ved "gitterstylinga" fremme. - Vibrasjoner fra hjul og motor. - Bare 5,2 liters bensintank. - Har rykte på seg for å skjære seg fort, dersom man glemmer å dyse opp etter montering av effektpotte eller tykkere eksosrør. - Minarelli motoren er ikke av samme "spreke" type som i Yamaha Aerox og Benelli 491. - Dyre delepriser hos forhandler. Terningkast 3. |
| Vædeldu |
Posted: June 05, 2004 08:52 am
|
|
Unregistered |
Jeg som er første gangs kjøper burde jeg kjøpe denne ????
jeg har funnet en 2002 modell til en billig penge. |
|
|
| Vædeldu |
Posted: June 05, 2004 11:05 am
|
|
Unregistered |
Den har kjørt 11000km
|
|
|
| FEARme |
Posted: December 29, 2004 04:28 pm
|
||||
|
Member ![]() ![]() Group: Members Posts: 21 Member No.: 107 Joined: November 28, 2004 |
du har jo bare hatt den i 3 dager... tenker etter en uke er du nok lei av den ja -------------------- YAMAHA AEROX TILSALGS!!!
selges\byttes ring for info: tommy, 943 64 183 |
||||
| alhambra |
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 3 Member No.: 1543 Joined: October 18, 2009 |
En grei gjennomsnitt;s scooter. Koster ikke så mye. Måtte skifte variatorruller, etter en tur på småveiene, i kupert terreng med to på. Service gutta sa det var derfor...??
|
![]() |
![]() ![]() ![]() |